Monday 20 October 2014

Jom makan nasi lemak di Village Park Restaurant

Baru-baru ni seorang rakan bersungguh-sungguh nak belanja cik z makan nasi lemak. Wah wah.. apa yang istimewanya ya nasi lemak ni sampai nak belanja cik z kan. Dah orang nak belanja kan so kita on je la kan. Okay rupanya kawan cik z ni nak bawa cik z makan kat Village Park Restaurant, Damansara Utama. 

Village Park Restaurant, No 5, Jalan SS21/37, Damansara Utama.

Alkisahnya, restaurant ni memang agak popular di KL. Cuma cik z ajer yang tak tau he he. Khabarnya, pemilik restaurant ni ada bau-bau bacang dengan Neelofa.  Betul ke tidak, jangan tanya cik z, I memang tak tahu. Tapi yang pasti memang ada banyak gambar-gambar selebriti tergantung kat restaurant ni termasuklah Dr Mahathir, Datuk Najib, dan Datuk Muhyidin. 

 

Selain nasi lemak, ada banyak juga pilihan makanan yang lain. Nasi putih dan lauk pauk serta kuih muih pun ada. Dan yang bagusnya restaurant ni banyak tempat duduk dan servisnya cepat. Dekorasi restaurant ala-ala chinese style sebab katanya diorang ni Chinese-Muslim. 



 My first impression... Ya memang betul, nasi lemak kat sini memang sedap rasanya. 9/10 markah cik z berikan. Sekali pandang nampak biasa-biasa ajer. Harga sepinggan ialah RM9 (Katanya dah naik harga ni). Selain telur rebus, timun, kacang tanah dan ikan bilis goreng yang memang wajib ada, ada juga 2 ketul ayam goreng berempah yang sedap giler dan juga sambal tumis secukup rasa pedas dan manis. Nasinya juga cukup lemak. Sekali makan ni, terus cik z kenyang sampai ke malam he he he. 

Yang kat bahagian kanan bawah butik tu pun restaurant ni juga.

Jadi kawan-kawan semua, bolehlah singgah kesini kalau berkesempatan ya. Selamat mencuba.

3 comments:

  1. Berbaloi lah kalau RM9 coz ada ayam goreng pastu sedap..kalau x sedap mmg x berbaloi byr tapi kalau x mkn selalu pokai lah kan hihi...batang apa itu dlm pinggan..SERAI ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha yg pnjg tu timun la cik jm. Dgn dua ketul ayam mmg berbaloi rasanya.

      Delete
  2. Area KL ni memang banyak tempat makan best... syok duk area sana! hehe :D

    ReplyDelete